Algmeen Persbericht: SIEV 2

Vervolgens verscheen het artikel van Hans Simons, 1e cao-onderhandelaar, twee maanden na het tekenen van deze cao, dat een cao niet meer van deze tijd zou zijn. Stom verbaasd namen wij kennis van deze mening. Dat de heer Simons deze stelling innam, was en is voor ons onverteerbaar. Wij zijn van mening dat dergelijke uitspraken op een dergelijk korte termijn na het tekenen van de cao wijst op een slecht resultaat. Het bestuur van SieV durft het nog wat scherper te stellen door te beweren dat, als dat zo zou zijn, de heer Simons zijn werk als onderhandelaar niet goed heeft verricht.

Nooit meer iets van gehoord. Tot woensdag 7 januari 2015. Het bestuur van SieV ontvangt een retweet van 2e cao-onderhandelaar Jan Kerstens. Daarin wordt gesteld: cao-vernieuwing desnoods zonder bonden. Een tweet over een artikel uit de Financiële Telegraaf, waarin werkgeversorganisaties VNO-NCW, MKB Nederland en AWVN aangeven de arbeidsvoorwaarden desnoods zonder overleg met de vakbonden te vernieuwen.

In onze ogen is deze steunbetuiging in de vorm van een retweet wederom een ‘bewijs’ van onvermogen van het OSB-onderhandelaarsteam. Uiteraard respecteren wij de persoonlijke mening van de heer Kerstens, maar gezien de omstandigheden en de termijn waarin dit gebeurt, spreken wij van politieke flaters van de 1e orde.

OSB kan zich niet verschuilen achter onwetendheid. Wij van SieV hebben begin 2014 uitvoerig met de onderhandelaars en bestuur OSB gesproken en onze visie op de cao gedeeld. Wij hebben er toen op aangedrongen de oude cao te verlengen om zodoende tijd te winnen voor een vernieuwde cao. Wij hebben alles op papier gezet en overhandigd. Er is helaas niets mee gedaan, dus zijn wij erg verontwaardigd dat de onderhandelaars binnen zeven maanden hun principes 180 graden kunnen draaien.

Maar alle schoonmaakbedrijven kunnen de komende 2,5 jaar nog de effecten van dit broddelwerk voor de kiezen krijgen. De rekening ligt weer op het bordje van de ondernemer. Dat is een van de redenen waarom SieV de mogelijkheid onderzoekt om zelf een cao op te stellen voor haar leden.”

privacy | algemene voorwaarden | copyright 2010 Proper Diensten BV

Go4Proper